Vancouver en Kelowna - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Erik en Marga - WaarBenJij.nu Vancouver en Kelowna - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Erik en Marga - WaarBenJij.nu

Vancouver en Kelowna

Door: Marga

Blijf op de hoogte en volg Erik en Marga

07 Juni 2016 | Canada, Kelowna

Dag 2
Vroeg wakker dus gelijk aan de dag begonnen. Vandaag wilden we naar Capilano Suspension Bridge en daar schijnt het altijd erg druk te zijn. ’s Morgens om 0900 uur viel dat gelukkig mee. Echt bijzonder om te zien, een 140 meter lange brug over een 70 meter diep dal. De brug ging aardig op en neer als je erover heen liep dus het was soms moeilijk om je evenwicht te bewaren. Ook in het park was het heel leuk, er waren tussen de hoge bomen allerlei routes gemaakt die via een soort hangende loopbruggen tussen de bomen hingen. Zo kon je een hele route langs de toppen van de bomen volgen door het park. Het was erg leuk om zo tussen de bomen te lopen waarbij ook allerlei info over de soorten etc gegeven werd.
’s Middags terug gereden naar Vancouver door Gastown gewandeld. Vervolgens een lange wandeling gemaakt naar het kunstenaarsgebied Granville Island. Ook hier onderweg weer veel kennelijk daklozen en verslaafden die hun plekje hadden gevonden op de trottoirs. Ze deden niks, lagen een beetje te liggen. Op Granville Island was een kinderfestival en er was ook een grote overdekte markt was met allerlei verse producten. Hier lekker rondgelopen en op t gemakje alles bekeken. Met de watertaxi terug naar de andere kant van het water en toch nog maar een keer bij The Old Spaghetti Factory gegeten.
Bij de BenB nog even lekker in de tuin gezeten en kennis gemaakt met Kate en haar vriendin, de eigenaren van het BenB. Gelijk met hen afgesproken dat we nog een keer bij hen kunnen logeren de laatste nacht voor we naar huis gaan. Dat is dan niet in de officiële BenB maar ze hadden nog een kamer waar we mogen slapen dus dat is mooi.

Dag 3.
Vandaag wederom vroeg vertrokken om van Vancouver naar Kelowna te rijden. Het duurde een hele tijd voor de stad uit waren maar daarna genoten van de weg door de bossen. We hebben bewust niet gekozen voor de snelweg maar voor deze weg om toch meer van de natuur mee te krijgen. Onderweg door Manning National Park gereden en een beverburcht bezocht. Geen bevers gezien helaas. Via Princeton en Penticton naar Kelowna gereden en onderweg veel houtzagerijen gezien. Het laatste stuk werd gedomineerd door de winery’s. Het gebied waar we doorheen reden, schijnt een bekend wijngebied te zijn in Canada waar sinds enige jaren ook naam wordt gemaakt met de wijnen. Een motel gevonden en in de stad een restaurantje gezocht. We kwamen uit bij de jachthaven waar we lekker aan het water hebben gegeten. Nu zitten we bij het zwembad van het motel terwijl er op een paar meter afstand aan de weg gewerkt wordt dus echt rustig is het hier niet maar het weer is heerlijk.
Vandaag was het 36 graden en dat schijnt ook hier bijzonder te zijn. Gisteren in Vancouver van het 29 graden en werd er al gezegd dat het in Kelowna nog warmer zou zijn, dat klopt dus. Net op Internet gevonden dat Kelowna de warmste plaats van Canada is maar we hebben er geen last van en genieten ervan.

• 07 Juni 2016 - 17:23

Riet De Kraa:

Mooie verslagen, ingedachten reizen we mee!!!! Pa en ma

• 07 Juni 2016 - 18:18

Janny:

Hoi Marga en Erik,
    Leuk om jullie verslagen te lezen. Een paar dagen op weg en dan al aardig wat gezien.
    Erik even een de GoPro geven.....is hij even bezig en heb jij rust!
    Veel plezier.
    Janny