Dag 24 Weer een stukje op weg naar huis - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Erik en Marga - WaarBenJij.nu Dag 24 Weer een stukje op weg naar huis - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Erik en Marga - WaarBenJij.nu

Dag 24 Weer een stukje op weg naar huis

Blijf op de hoogte en volg Erik en Marga

27 Juni 2016 | Canada, Vancouver

Het is bijna niet te beseffen maar vandaag hebben we Victoria achter ons gelaten en zijn met de ferry weer naar Vancouver gevaren. Ook nu weer geen orka’s. Helaas.
Het rondje is na vandaag met een kleine 4700 km compleet. We begonnen iets meer dan 3 weken geleden in Vancouver en zijn vandaag weer in ons eerste B&B aangeland. We hebben nog wat rond gelopen door Vancouver. Een echte stad na al die rustige plekjes zoals: Kelowna, Revelstoke, Canmore, Lake Lousie, Jasper, Clear Water, Lilloeet, Whistler, Campbell River, Port Alberni, , Tofino en Victoria.
Een reis die begon met 26 graden, vervolgens overging naar 37, 30, 20, 2, 17, 15, 35, 3, 18, 18, 20, 26 en nu weer 23. Heerlijk al die verschillen.
Een reis met beren, elanden, bergschapen, reeën, adelaars, zeehonden, zeeleeuwen, bultrugwalvissen, zalm (tijdens het diner ☺) en dan ook nog al die dieren die we niet gezien hebben maar er zeker waren.
We hebben genoten van het land, de natuur, het weer, de zeer vriendelijke Canadezen, de eigenaren van de B&B’s/Airbnb en motels en niet te vergeten de heerlijke zeer grote auto van merk Ford, type Edge (een cadeautje van de verhuurmaatschappij, of we dat morgen bij het inleveren nog vinden, zullen we zien want we hadden een kleiner model besteld)
Vandaag hebben we als afsluiting gegeten in the Old Spaghetti Factory. Een keten die we op verschillende plekken zijn tegengekomen. We hebben daar ook ons eerste diner bij aankomst gegeten en vandaag ter afsluiting weer naar het zelfde restaurant geweest. Heerlijk was het. Nu zitten we nog lekker buiten in de tuin van ons laatste B&B. Het voelt een beetje als thuis komen. Het leuke is dat de eigenaren morgen op vakantie gaan. Ze gaan naar Tofino voor de eerste keer terwijl ze al 5 jaar aan deze kant van Canada wonen. Leuk want als kleine wereldreizigers konden wij hen nu tips geven. Is best leuk om als een soort reisadviseur te functioneren. Ik denk dat ik mij maar ga omscholen. Dus als er nog iemand tips nodige heeft, je weet mij te vinden☺.
Goed dit het laatste reisverslag vanuit Canada. Het was echt geweldig en een voorrecht dat we dit samen hebben mogen meemaken.
Tot morgen vanuit Nederland, het land zonder bergen, beren, elanden en besneeuwde bergtoppen, maar wel onze meiden, familie en vrienden.

• 28 Juni 2016 - 07:15

Christa:

Geweldige vakantie en welkom thuis.