dag 4 - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Erik en Marga - WaarBenJij.nu dag 4 - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Erik en Marga - WaarBenJij.nu

dag 4

Door: erik en marga

Blijf op de hoogte en volg Erik en Marga

08 Juni 2016 | Canada, Kelowna

Het wordt saai maar we waren wederom vroeg wakker. In het motel ontbeten met onder andere machinaal gemaakte pancakes, ook bijzonder om eens mee te maken en we zijn niet zo moeilijk dus dat ging er goed in.
Alles weer in de auto geladen en op pad gegaan. Onderweg bij een van de vele fruitkraampjes net geplukte kersen gekocht, die waren erg lekker!!
Ja en dan zit je in de auto langs prachtige meren, mooi beboste bergen enz enz. Je wilt uitstappen om foto’s te maken maar beseft ook dat er waarschijnlijk nog veel meer van dit soort plaatjes zullen volgen, dus toch maar niet bij elk mooi vergezicht uitgestapt. Lekker rustig aan gereden en even cultuur opgedaan bij de Eagle Pass, waar een herdenkingsmonument staat om te herinneren aan de “ last spike” , het laatste stuk spoorlijn dat werd gelegd in de spoorlijn die de kust van West en Oost Canada met elkaar verbond.
Verder door gereden naar Revelstoke, een klein stadje met veel Victoriaanse huizen en waar veel doet denken aan de geschiedenis van de railway. Hier kwamen we het eerste National Park tegen, Revelstoke National Park en zijn we de Meadows in the Sky Parkway (ook wel genaamd Summit Parkway) opgereden. Deze weg is 27 km lang en leidt naar de top van de Mount Revelstoke waar je mooie vergezichten hebt en wandelingen kunt maken maar helaas zijn we niet zover gekomen want op 20 km was de weg afgesloten ivm de sneeuw die nog bovenop de berg lag en waardoor de weg nog niet helemaal vrij gegeven was. We hebben nog een stukje de weg opgewandeld op zoek naar beren maar het was erg warm en de asfaltweg niet echt heel mooi om te lopen dus weer terug gegaan naar de auto en een stuk verder gereden. Bij een parkje genaamd Giant Cedars kon je namelijk over een houten pad door een stukje “ regenwoud” lopen