Dag 1 Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Erik en Marga - WaarBenJij.nu Dag 1 Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Erik en Marga - WaarBenJij.nu

Dag 1 Vancouver

Door: Erik/Marga

Blijf op de hoogte en volg Erik en Marga

04 Juni 2016 | Canada, Vancouver

S’ochtends vroeg op en door Lisette naar de trein gebracht. Na het gedag zeggen met de trein richting Schiphol. Gelukkig had Marga kaartjes voor de toeslagtrein gekocht en had de NS bedacht om vandaag maar geen toeslag te vragen. Fijn toch om de NS een beetje te sponsoren.
Op Schiphol waren we gelukkig op tijd. We waren niet de enige die vandaag gingen vliegen. Na een bakkie gedaan te hebben zijn we naar de incheckbalie gegaan en hebben de koffers afgegeven. Daarna richting douane om de rugzakken te laten controleren. Wat duurde dat lang. Erik natuurlijk ongeduldig omdat het zo lang duurde voor hij zijn rugzak terug had en commentaar had op de organisatie en de medewerkers. En ja hoor of hij even naar de beambte kwam om de verbandschaar uit zijn rugzak te halen. Maar goed uiteindelijk ingestapt en op weg naar Vancouver. Een reis van iets meer dan 9 uur.
Nadat we op Vancouver onze spullen weer terug hadden zijn we naar de autoverhuur gegaan. We zagen een Fiat 500 voor ons klaar staan, maar omdat Erik een grote auto wilde bleek dat ze voor ons een auto hadden gereserveerd waar de Fiat 500 inpaste. Met een smile van oor tot oor stapte hij achter het stuur en zijn we naar onze BB gereden. In de middag en avond nog wat van de stad verkend. We hebben door Stanley Park gereden. Een mooi stadspark waar de inwoners genieten van de natuur en de zon. Het is vandaag 28 graden dus lekker druk. Toegangsweg stond vol, dus ja ook hier was Erik weer erg geduldig. Hij moet nog een beetje in de vakantiemodus, maar dat gaat helemaal goed komen.
De boekjes gaven aan dat China town een bezienswaardigheid was. Wij reden gelukkig in onze hoge auto door een wijk die vergeven was van de junken. Kennelijk zaten we in de verkeerde China town of de boekjes waren te oud. Uiteindelijk in Waterstreet (een buurt waar oude huizen zijn opgeknapt in oude stijl) heerlijk gegeten in The Old Spaghetti Factory. Voor 22 euro met zijn tweeën een drie gangen diner. Heerlijk. Als alles hier zo goedkoop is komt het wel goed. Na het eten naar huis om na 24 uur op te zijn geweest als een blok in slaap te vallen. Op naar de volgende dag.

• 05 Juni 2016 - 23:07

Christa:

Mooi begin van de vakantie. Wel lachen dat Erik nog een beetje in zijn vakantie modus moet komen. En niet teveel mankementen krijgen want een verbandschaar hebben jullie niet meer. Veel plezier nog. Gr. Christa

• 05 Juni 2016 - 23:45

Ariane: