Dag 9 Via Icefields Parkway naar Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Erik en Marga - WaarBenJij.nu Dag 9 Via Icefields Parkway naar Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Erik en Marga - WaarBenJij.nu

Dag 9 Via Icefields Parkway naar Jasper

Door: erik en marga

Blijf op de hoogte en volg Erik en Marga

12 Juni 2016 | Canada, Jasper Park Lodge

Vanochtend vroeg vertrokken richting Jasper. Na een ontbijtje bij de plaatselijke bakker richting Highway 93 oftewel de Icefields Parkway gereden. Deze weg staat bekend als een van de mooiste bergwegen in Canada en daar is niets te veel van gezegd. Een gebied waar niemand woont met uitzondering van dieren. Reden is dat het gewoon te lang te koud en bedekt met sneeuw is. Wat een prachtige natuur vandaag. Helaas was het wel bewolkt waardoor de vergezichten minder waren (en daar staat de weg om bekend). De eerste stop was bij Bow Lake. Prachtig blauw water met op de achtergrond de rotsachtige Rocky Mountains. We stonden op een verlaten parkeerplaats waar de borden waarschuwden voor Grizzly’s. We zagen wederom alleen poep van die beesten maar waren toch blij dat we na een korte stop weer veilig in de auto zaten. We kunnen heel veel over deze dag vertellen en alle mooie plaatsjes van de natuur beschrijven maar eigenlijk zijn daar geen woorden voor. Dus als je wilt weten hoe het was, dan hierbij de uitnodiging om maar een keer de filmpjes van de GoPro en foto’s te komen kijken. We reden van het ene natuurschoon naar het andere. We hebben nog een mooie hike (wandeling via een trail) gemaakt, waar we geen mensen tegen kwamen. Je moet gewoon een paar minuten lopen en je laat de busladingen japanners achter je. Gelukkig maar want die mensen denken echt dat de wereld van hen is en houden met niemand rekening.
Via de route kwamen we ook bij de Canadian Icefields. Reusachtige gletsjers waarvan je ook foto’s zag waarop te zien was dat ze nog veel groter zijn geweest. Je wordt dan toch geconfronteerd op de gevolgen van de opwarming van de aarde. Maar al met al was het enorm om te zien.
De route over de Parkway was ongeveer 230 km. Lijkt geen afstand (Vlissingen-Arnhem en die ken ik goed) maar als je met 60-70 km p/u rijdt om al het moois te zien en ook nog bij alle mooie plekjes auto in-auto uit gaat en nog een wandeling maakt dan kom je aan het eind van de dag er wel achter dat je in de auto zit van 09:00 tot 18:00 maar ach wat maakt het uit. Et was de moeite waard en was wederom een geweldige dag.
Aan het eind van de dag aangekomen bij ons volgende B&B met de naam Seldom In. Na een hartelijk ontvangst, de koffers uitgepakt, ergens wat gegeten en liggen we uitgeteld op bed. Morgen krijgen we tips van de eigenaren, die zelf in de parken werken, dus we hopen op weer een mooie dag. Tot morgen!

• 13 Juni 2016 - 09:46

Floor De Kraa:

Mooie verhalen!!!!......nu nog de beren.veel plezier