Dag 12 Onderweg van Jasper naar Clearwater - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Erik en Marga - WaarBenJij.nu Dag 12 Onderweg van Jasper naar Clearwater - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Erik en Marga - WaarBenJij.nu

Dag 12 Onderweg van Jasper naar Clearwater

Door: erik en marga

Blijf op de hoogte en volg Erik en Marga

15 Juni 2016 | Canada, Jasper Park Lodge

Nog maar net vertrokken uit Jasper zagen we drie elks/elken langs de weg lopen, die hadden we nog niet gezien dus kunnen ook weer worden genoteerd. Erg mooie beesten met mooie geweien.
Bij de overgang van Alberta naar British Columbia ging de tijd weer een uur terug dus is het tijdverschil met Nederland weer negen uur. We gingen gelijk Jasper National Park uit en kwamen in Mount Robson provincial Park. Onderweg kwamen we de Fraser River een paar keer tegen die onderaan de Mount Fraser ontspringt rn vervolgens 1368 km door Canada aflegt om uiteindelijk bij Vancouver in de Grote Oceaan uit te monden.
Bij de Mount Robson natuurlijk gestopt. Deze berg is 3954 meter hoof en daarmee een van de hoogste berg van de Rocky Mountains. Helaas was ook vandaag veel bewolking aanwezig waardoor we de top niet hebben kunnen zien maar los daarvan was het indrukwekkend. Hier ook weer verse sneeuw op de bergen (of dat voor ons nu zo leuk is in juni is een ander verhaal maar het is nu eenmaal zo).
Hierna de afslag naar het zuiden genomen in de richting van Clearwater, volgens het reisboekje een saaie weg maar wij vonden het toch een mooie route. Veel lagere bergen maar wel genoeg te zien aan bomen, dorpjes, boerderijen etc. Er werd gewaarschuwd voor extreme weerveranderingen die kunnen ontstaan in dit gebied en daar hebben we iets van kunnen zien. Op een afstand van 50 kilometer begonnen we met 15 graden en wat bewolking, dat ging over in regen met 6 graden. Vervolgens zon met 18 graden en weer terug naar bewolking met 15 graden. Zo hebben we het nog nooit meegemaakt in het stukje van Vlissingen naar Bergen op Zoom.
Aangekomen in Clearwater gelijk het Wells Gray Provincial Park in gereden en een wandeling gemaakt naar de Moul Falls waar je onderaan de waterval kon komen, was echt leuk om beneden te staan en te zien hoe het water naar beneden stort.
Uiteindelijk onze trailer gevonden in de achtertuin bij onze host. Geweldig dat dat kan, alles is aanwezig en lekker wat vlees op de barbecue kunnen bakken. Een mooie afsluiting van de dag.