Dag 7 Banff en omgeving - Reisverslag uit Canmore, Canada van Erik en Marga - WaarBenJij.nu Dag 7 Banff en omgeving - Reisverslag uit Canmore, Canada van Erik en Marga - WaarBenJij.nu

Dag 7 Banff en omgeving

Door: erik en marga

Blijf op de hoogte en volg Erik en Marga

10 Juni 2016 | Canada, Canmore

Het is alweer de 7e dag in Canada. Wat gaat de tijd toch snel en wat hebben we al mooie dingen gezien. We vermaken ons prima!
Vandaag werden we wakker met bewolking die later overging in regen. Vandaag was het op een een gegeven moment 5 graden met verse sneeuw op de toppen, dat is dus 32 graden lager dan van de week in Kelowna (brrrr). De eigenaar van het B&B adviseerde ons om naar Johnston Canyon te gaan. Na het ontbijt de spullen gepakt (waaronder regenjassen en paraplu’s) en richting Banff. Eerst langs gegaan bij het immense hotel The Fairmont Banff Springs gegaan. Een hotel waar de rijken der aarde verblijven en waar in het verleden belangrijke bijeenkomsten met de indianen plaatsvonden. Momenteel komen er ook veel toeristen en waarvan de Nederlanders alleen kijken, kijken en niets kopen. Oké een bakkie koffie want de rest is niet te betalen. We vroegen ons af wat je krijgt voor een kamer van 750 dollar per nacht.
Na het hotel zijn we naar Cave and Basin National Historic Site gegaan. Momenteel een bezoekerscentrum maar vroeger een kuuroord en waar het eerste nationale natuurpark ontstond.
Hierna zijn we richting de Johnston Canyon gegaan. Een gebied met watervallen waarbij het water met gigantische kracht naar beneden klettert. Erg mooi. Helaas wel met regenjas aan en plu op.
De dag hebben we afgesloten in Banff. Een erg toeristisch plaatsje met ook hier natuurlijk busladingen japanners en andere Aziatische mensen met fototoestellen. Nadat we een hapje hadden gegeten zijn we via het skigebied van Banff weer naar onze B&B gegaan. Morgen weer inpakken en 80 kilometer verderop naar Lake Louise. Hopelijk zit het weer dan een beetje mee.

• 11 Juni 2016 - 10:41

Ronald:

Skigebied Banff.. Ik zeg boeken... en check de pistes even voor ons..

• 11 Juni 2016 - 11:18

Christa:

Heerlijk genieten daar.

• 11 Juni 2016 - 15:49

Janny:

Wat is dat op het bordje....? Nog nooit gezien....hebben ze dat alleen daar? Ziet er wel lekker uit zeg.
    Zo maak je nog eens wat mee......