Dag 21 Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Erik en Marga - WaarBenJij.nu Dag 21 Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Erik en Marga - WaarBenJij.nu

Dag 21 Tofino

Blijf op de hoogte en volg Erik en Marga

24 Juni 2016 | Canada, Tofino

Vandaag rustig opgestaan en ontbeten. We wilden de stranden van Tofino gaan ontdekken. Op advies van onze host zijn we als eerste naar Schooner Cove gegaan, Daar wandel je een eind over houten vlonders door het regenwoud en komt dan op het strand. De golven waren vandaag een stuk hoger dan gisteren en toen we een eindje het strand over liepen en de hoek om zagen we de surfers in de zee wachten op de ideale golf. Logisch want op dit stuk strand stond meer wind en waren de golven dus hoger. Marga wilde nog een fotomaken van een grote golf. Duurde even want iedere keer als ze het toetsel in de aanslag had, waren het kleine golven. De foto’s heb ik nog iets gezien, maar ik mag hopen dat het wachten op haar wel iets moois heeft opgeleverd. Alle stranden hebben hier hun eigen karakter en naam dus we zijn ook nog bij Florencia Bay en Long Beach geweest. Toch weer heerlijk om de zee te horen en te zien (helaas geen whales, orka’s of ander sea wild life).
De stranden bestaan hier uit fijne kiezels en soms een klein stukje zandstrand. Het zijn eigenlijk allemaal kleine inhammen in de rotsen waar vervolgens gelijk het bos begint. Voor de kust zijn allemaal kleine rotseiland, sommigen kaal en andere helemaal begroeid met bomen.
We zijn ook het dorpje Tofino even in gelopen op zoek naar leuke souvenirs maar hebben niets kunnen vinden, helaas.
’s Avonds een vis en een zalm taco gegeten bij hetzelfde tentje als gisteren, smaakte weer heerlijk.
Hierna nog een toertje vergeten hoekjes aangedaan en we kwamen bij een uitzichtpunt waar veel broedplaatsen van vogels waren. Geen vogels gezien maar speurend door de verrekijker ontdekte Erik toch weer twee zwarte beren die elk op hun eigen stukje strand op zoek waren naar eten. Ondanks dat het ver weg was, toch weer heel gaaf om te zien.
Helaas heeft het afspeuren van de zee de hele dag geen zwemmende orka’s opgeleverd dus dat was dan weer jammer.
Morgen vertrekken we naar onze laatste plaats, Victoria. Een reis die wel even gaat duren aangezien het grootste gedeelte van de weg over bochtige en smalle tweebaanswegen gaat maar die wel weer door een schitterende omgeving gaat.