Dag 15 Van Lillooet naar Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Erik en Marga - WaarBenJij.nu Dag 15 Van Lillooet naar Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Erik en Marga - WaarBenJij.nu

Dag 15 Van Lillooet naar Whistler

Door: erik en marga

Blijf op de hoogte en volg Erik en Marga

18 Juni 2016 | Canada, Whistler

Na een ontbijtje met koffie in het dorp eerst nog even naar de oude brug gereden die vroeger het dorp met de doorgaande weg verbond. Echt een oude houten brug maar zeer degelijk gebouwd. Bovenop een groot nest van een osprey (visarend) met jongen erin, dat zie je niet zo snel in Nederland.
We reden over de Duffy Lake Road door een aantal reservaten en de Coast Mountains met weer bijzonder vergezichten en we kwamen de Fraser River weer tegen, ook onderweg naar Vancouver.
We hoefden vandaag maar rond de 150 km te rijden dus we hadden de tip gekregen om onderweg een wandeling te maken bij het JoffryLake, dat eigenlijk bestaat uit drie meren. Heel voor de hand liggend genaamd, 1e Lake, 2e Lake en 3e Lake, elke keer een beetje hoger gelegen natuurlijk. Een wandeling van 11 kilometer met een hoogteverschil van 400 meter. Een pittige wandeling maar de meren werden steeds mooier van kleur en boven keek je zo tegen een gletsjer aan. Onderweg kwamen we mensen tegen met kleine tentjes en slaapmatjes en boven zagen we inderdaad tentjes langs de kant van het meer staan, dus als je eens op een bijzondere manier wilt kamperen dan kan dat daar.
We raakten aan de praat met een ranger die vertelde oorspronkelijk uit Nederland te komen maar al een flink aantal jaren in Canada te wonen en sinds 6 jaar te werken als ranger. Hij zou niets anders meer willen. Erik ook niet. Wat een droombaan: beetje door de bossen rijden, bomen hakken en toeristen sterke verhalen vertellen, echt iets voor hem.
In Whistler aangekomen, ingecheckt in ons B&B, een variatie op een Oostenrijks huis en het dorp Whistler ingelopen. Heel veel sportieve mensen gezien, er kan hier kennelijk veel gesport worden. Aan het einde van de middag is het gaan regenen en het is niet meer opgehouden tot we naar bed gingen.