Dag 11. Laatste dag Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Erik en Marga - WaarBenJij.nu Dag 11. Laatste dag Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Erik en Marga - WaarBenJij.nu

Dag 11. Laatste dag Jasper

Door: erik en marga

Blijf op de hoogte en volg Erik en Marga

14 Juni 2016 | Canada, Jasper Park Lodge

Na weer een lekker zelfgemaakt ontbijtje in het B&B op pad gegaan naar de Miette Hotsprings. Nog maar net het dorp Jasper uit zagen we drie jonge Coyotes en hun moeder in het veld staan (we dachten dat het wolven waren maar het waren dus Coyotes). Gelukkig op de foto kunnen vastleggen en ook nog even kunnen genieten van dit zicht. Je vergeet soms even gewoon te kijken naar alles wat je ziet in de haast om foto’s en filmpjes te maken. Onze weg vervolgd en wederom 2 beren aan de kant van de weg gezien, het kan niet op en wordt bijna gewoon.
Bij de Miette Hotsprings zagen we allerlei mensen in het zwembad zitten bij de bron maar dat hebben we links laten liggen want we hadden weer een lange wandeling in onze hoofden. Dit keer de Sulphur Skyline track van 8 km met een hoogteverschil van 700 meter. Dat lijkt niks, 8 km want in Nederland doe je daar nog geen twee uur over maar in de bergen is dat toch iets anders hebben we gezien , voor deze wandeling stond 4-5 uur. Het was er weer een met veel stijging maar onderweg veel gezichtspunten over het dal dus dat maakte het onderweg wat afwisselender. Boven kon je nog een stuk de berg op om het uitzicht nog mooier te maken dus ook dat gedaan waarna we met een mooie plaatje in onze herinnering en een voldaan gevoel weer de afdaling gemaakt hebben.
Beneden op de parkeerplaats kwam er een berggeit langslopen die op zijn gemakje alle auto’s aan het bekijken was.
Terug naar Jasper wederom twee beren kunnen bewonderen, nu dus alleen gekeken en geen plaatjes geschoten en dan is het leuk om te zien hoe de beren alleen de paardenbloemen uitzoeken om te eten en daar dan heerlijk van genieten.
’s Avonds een heel gesprek gehad met onze host Sherill die een project gestart was om hulp te geven aan een klein dorp in Kenia en ons daar uitgebreid over verteld heeft.