Dag 8 Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Erik en Marga - WaarBenJij.nu Dag 8 Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Erik en Marga - WaarBenJij.nu

Dag 8 Lake Louise

Blijf op de hoogte en volg Erik en Marga

11 Juni 2016 | Canada, Lake Louise

Het weekend is begonnen dus net zoals vele Canadezen in de auto op weg naar Lake Louise. Het is een bezienswaardigheid waar mensen van over de hele wereld naar toekomen. Als de zon schijnt oogt het water fel blauw. Vandaag was het weer niet super maar we hebben het gelukkig wel gezien en met ons vele Canadezen, Japanners, Indiërs, Fransen, Duitsers en nog meer nationaliteiten. Nadat we het meer hadden gezien zijn we begonnen met een heerlijke wandeling van 6 uur. Door de prachtige natuur, bergje op en bergje af, dwars door de beboste Rocky Mountains. Onderweg even gestopt bij Lake Mirror en hebben we thee gedronken bij Lake Agnes. De hut was net een skihut ☺. Onderweg zagen we van bovenaf Lake Louise, maar ook de verschillende gletsjers en besneeuwde berg toppen.
Het gebied waar we liepen staat bekend om de meerdere grizzly’s. Onderweg zagen we ook de nodige grizzly shit, maar meer dan dat hebben we niet van de grizzly’s gezien. Waarschijnlijk komt dat omdat ik te hard praat. In Nederland krijg ik dat vaker te horen, maar hier in Canada bevelen ze het zelfs aan om hard te praten zodat de beren uit de buurt blijven. Toch nog ergens goed voor die harde stem ☺
Onderweg hebben we zelfs sneeuw gehad en was de temperatuur bij Lake Moraine zelfs 2 graden boven nul. Maar al met al mocht de sneeuw de pret niet drukken. Het was een geweldige dag.
In ons vorige B&B was ook een Amerikaans koppel. Toen we gisteren en vandaag naar de bewolking keken werd zijn, in tegenstelling tot ons, blij. Ze wonen in een woestijn in Californië en hebben bijna nooit regen. Wij des te meer. Hopelijk blijft het de komende dagen hier beperkt met regen. De wolken belemmeren toch wel een beetje het uitzicht, maar goed het is niet anders en genieten volop.
We liggen nu uitgeteld bij te komen in een hotel bij Lake Louise. Morgen op weg naar Jasper.