Dag 6 Ontdekking van Kanananskis Country - Reisverslag uit Canmore, Canada van Erik en Marga - WaarBenJij.nu Dag 6 Ontdekking van Kanananskis Country - Reisverslag uit Canmore, Canada van Erik en Marga - WaarBenJij.nu

Dag 6 Ontdekking van Kanananskis Country

Door: erik en marga

Blijf op de hoogte en volg Erik en Marga

10 Juni 2016 | Canada, Canmore

Heerlijk geslapen en genoten van een ontbijt met een omelet met zelf gerookte zalm en zelf geplukte Morel mushrooms. De laatste zijn zeer zeldzaam en duur en de eigenaar bewaart het geheim waar hij ze plukt. Met de nodige tips van de eigenaren op weg naar het natuurgebied Kanananskis Country gereden. Een rit over stoffige wegen, maar dat mag de pret niet drukken want de natuur is prachtig. Onderweg onze eerste wild life ervaringen opgedaan met een ontmoeting met een Rocky Mountain Sheep en later met een Moose (Eland). Voor degene die Brother bear hebben gezien en de twee elanden herkennen, hoefde deze alleen maar te zeggen “ Ik zie, ik zie wat jij niet zie, ehhhhhh boom ☺.”
In dit park een prachtige wandeling gemaakt richting Rawson Lake. Een klim door de bossen maar we werden beloond met een prachtig uitzicht. Hier lekker even rondgehangen en natuurlijk foto’s gemaakt. We liepen twee meisjes tegen het lijf waar we mee aan de praat raakten, vertelde een van hen dat ze elf jaar in Canada woonde en uit Nederland kwam. Op onze vraag waar ze in Nederland had gewoond, was het antwoord Schoondijke of all places.
Na de wandeling weer in de auto gestapt en via een andere weg terug gereden, helaas een meer doorgaande weg dus minder kans op wilde dachten we. Maar opeens zagen we wat auto’s stilstaan en gebeurde dat waar Erik zo op hoopte: We zagen een Grizzly Bear. Deze liep op z’n gemakje te scharrelen in het gras en zocht lekker bloemen uit om te eten. We hebben uitgebreid de tijd genomen om foto’s te nemen en te filmen waarbij zo’n open dak toch heel handig bleek te zijn. Hierna weer verder gereden en een lekker ijsje gekocht. Terwijl we dit aan het eten waren, zagen we opeens een eland lopen. Maar ja wat doe je dan met je ijsje? Gewoon vol in je mond en alleen maar denken aan je Gopro en fototoestel. Maar hij staat er op! Onze dag was geslaagd!!! Echt super!!
Op de parken zien we hele grote parkeerplaatsen die nu nog helemaal leeg zijn en onderweg veel campingsites die nog niet open zijn. Er moet hier in de zomer veel toerisme zijn als je dat allemaal ziet. Verder eigenlijk geen bedrijvigheid in de vorm van winkeltjes etc. Je moet je eten en drinken mee van huis nemen want onderweg is er iets te krijgen.

• 10 Juni 2016 - 08:33

Ronald:

Gaaf man..

• 10 Juni 2016 - 10:11

Cees:

Vanmorgen eerst eens alle verhalen gelezen. Indrukwekkend hoor.
    Maar ja, om nu te reageren op mooie natuur, B&B's, mooie bruggen, junks, dat hebben we hier ook!
    Maar een grizzly in een bloemenzee that is different koek!! Heb jij het Swiss army knife in de aanslag Erik?
    Prachtige foto's en je schrijft leuk Marga, ben benieuwd naar dag 7.

• 10 Juni 2016 - 12:31

Lisette:

Zo leuk om te lezen allemaal ! Gelukkig rende de beer niet achter je aan, komt denkik door je super gecamoufleerde kleren !